შემაჯამებელი
გაკვეთილი
მსოფლიო
ისტორია
მე-8 კლასი
სახელი, გვარი-----------------------
მასწავლებელი: სოფიო ცეცხლაძე
თარიღი-------------------------------
თემა: ნაპოლეონის
ომები
მიზანი: მოსწავლეებმა
გაიაზრონ ნაპოლეონის როლი მე-18 ს.-ის ბოლოს და მე-19 ს.-ის დასაწყისში ევროპაში პოლიტიკური
წესრიგის ცვლილებაში; დააკავშირონ ფაქტები და მოვლენები შესაბამის ეპოქასთან.
შედეგი:
·
მოსწავლეს შეუძლია შეისწავლოს კონფლიქტების მიზეზები,
განვითარება და შედეგები
·
მოსწავლე აკავშირებს ფაქტებსა და მოვლენებს შესაბამის
ეპოქებთან;
·
მოსწავლე მსჯელობს პოლიტიკური და ეკონომიკური პროცესებით
გამოწვეულ სოციალურ ცვლილებებზე
დავალება შედგება 20 კითხვისაგან. ყველა კითხვა არის
ერთქულიანი. ყველა კითხვა არის ღია.
საბოლოო ქულის გამოსაყვანი ფორმულა:
მიღებული ქულა გამრავლებული
ათზე და გაყოფილი მაქსიმალურ ქულაზე.
მაგალითად:
15*10\20=150\20=7,5=8
1. რამდენი
კოალიცია შეიქმნა საფრანგეთის წინააღმდეგ 1793-1815 წლებში?
2. ვის
ეკუთვნის სიტყვები: „მოქალაქენო, რევოლუცია დასრულდა“?
3. რომელ
წელს გახდა ნაპოლეონ ბონაპარტი საფრანგეთის იმპერატორი?
4. რომელ
ბრძოლაში დაამარცხა ნაპოლეონმა ავსტრიელები, 1800 წელს?
5. რომელი
სახელმწიფო არ ყოფილა არც ერთ ომში საფრანგეთის მოკავშირე?
6. რომელ
წელს შეიჭრა ნაპოლეონი რუსეთში?
7. რომელ
ბრძოლაში დამარცხდა რუსეთთან ნაპოლეონი?
8. რას
გულისხმობდა გადამწვარი მიწის ტაქტიკა?
9. რომელ
ბრძოლას უწოდებენ ხალხთა ბრძოლას?
10. რომელი
დინასტიის მმართველობა აღდგა საფრანგეთში ნაპოლეონის ჩამოგდების შემდეგ?
11. სად
გადაასახლეს ნაპოლეონი 1814 წელს?
12. რა
უწოდეს ნაპოლეონის მმართველობას, 1815 წლის 1 მარტს დაბრუნების შემდეგ?
13. რომელი
იყო ნაპოლეონის უკანასკნელი ბრძოლა?
14. რომელ
წელს გარდაიცვალა ნაპოლეონ ბონაპარტი?
15. მეორედ
სად გადაასახლეს ნაპოლეონი?
16. რა
შედეგები მოჰყვა ნაპოლეონის ომებს?
17. დაალაგეთ
ქრონოლოგიურად:
ა)ტილზიტის
ზავი
ბ)
აუსტერლიცის ბრძოლა
გ)
ლაიფციგის ბრძოლა
დ)
ვაგრამთან ბრძოლა
18. შეუსაბამეთ:
ტრაფალგარის
ბრძოლა 1807
წ.
ფრიდლანდთან
ბრძოლა 1809
წ.
ვაგრამთან
ბრძოლა 1806
წ.
იენასთან
და აურშტედტთან ბრძოლა 1805 წ.
19.
შუსაბამეთ ადგილმდებარეობის მიხედვით:
აუსტერლიცი ბელგია
ვატერლოო გერმანია
ლაიფციგი ესპანეთის
სანაპირო
ტრაფალგარი ჩეხეთი
20.
შეუსაბამეთ:
ადმირალი
ნელსონი ფრანგი
ნაპოლეონი გერმანელი
ალექსანდრე
პირველი რუსი
ფრიდრიხ
დიდი გერმანელი
VII კლასი
თემა: შუა საუკუნეები
მიზანი:
მოსწავლეებმა განივითარონ ლოგიკური და შემოქმედებითი
აზროვნების, მსჯელობის უნარი; დააკავშირონ
ფაქტები და მოვლენები შესაბამის ეპოქებთან; დაახასიათონ სახელმწიფო მმართველობის ფორმები
და იმსჯელონ პოლიტიკური მოღვაწის მნიშვნელობაზე.
შედეგი:
·
მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ფაქტები და მოვლენები შესაბამის
ისტორიულ ეპოქებთან.
·
მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს პოლიტიკური მოღვაწის მნიშვნელობაზე
ქვეყნის ისტორიაში.
·
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს და შეადაროს ერთმანეთს სხვადასხვა
ისტორიულ ეპოქაში არსებული სახელმწიფო მმართველობის ფორმები.
ტესტი შედგება
8 საკითხისაგან. აქედან 1 და 8 არის 2-ქულიანი, დანარჩენები 1-ქულიანი. მაქსიმალური
2 ქულით შეფასდება პასუხები, რომლებშიც არის მწყობრი, ლოგიკური მსჯელობა, ფაქტობრივი
შეცდომების გარეშე. 1 ქულით შეფასდება პასუხები, რომლებშიც არ არის ბოლომდე მწყობრი
და ლოგიკური მსჯელობა, მაგრამ არ შეიცავს ფაქტობრივ შეცდომებს. მაქსიმალური 1 ქულით
შეფასდება სწორი პასუხები.
1. როგორი სახელმწიფო წყობილება იყო ძველ ათენში? რით განსხვავდებოდა იგი სპარტის სახელმწიფო წყობილებისაგან? 2 ქულა
2. რომელ წლებში მოღვაწეობდა ალექსანდრე მაკედონელი? 1 ქულა
ა) ძვ. წ.336-323 წლებში; ბ) 323-336 წლებში; გ) ძვ.წ. 331-323 წლებში;
3. რა არის ქალაქ რომის სიმბოლო? 1 ქულა
ა) ეტრუსკული ქანდაკება; ბ) ძუ მგელი ბავშვებით; გ) ბატების ქანდაკება.
4. რომელ წელს გამოსცა მილანის ედიქტი რომის იმპერატორმა კონსტანტინე დიდმა? 1 ქულა
ა) 325 წელს; ბ) 381 წელს; გ)313 წელს; დ)391 წელს.
5. რომელი ბელადის მმართველობის დროს გაძლიერდა განსაკუთრებით ჰუნების ტომთა გაერთიანება? 1 ქულა
ა) ალარიხის; ბ) ატილას; გ) ავგუსტუსის; დ) კეისარის.
6. რომელ წელს გაიყო რომის იმპერია ორ ნაწილად? 1ქულა
ა) 476 წელს; ბ) 375 წელს; გ) 395 წელს; დ) 410 წელს.
7. ვის სახელს უკავშირდება სასანიანების ირანის ოქროს ხანა? 1 ქულა
ა) ხოსრო პირველის; ბ) შაპურ პირველის; გ) მაზდაკის; დ) არტაბან მეხუთის
8. დაახასიათეთ ბიზანტიის იმპერატორი იუსტინიანე დიდი. 2 ქულა
No comments:
Post a Comment